Alla inlägg under september 2011

Av Felicia Åström - 14 september 2011 19:32

Hej. Har en extrem huvudvärk, nästan migrän varning på den asså! Inge vidare alls.

Hoppas ni har det bra oavsett vart ni i världen är. Själv blåser jag nästan bort här i älskade Kalmar. Riktigt jobbigt faktist, ingen ide att stå i 30 min och fixa på morgonen längre för man ser förjävlig ut när man kommer innanför dörrana på skolan ;) haha

Igår slutade vi halv ett så då bestämde vi(tjejerna, maja,pernilla & madde) att vi skulle äta ut så det fick bli den berömda lunch buffen på koppartorget och efter det gick vi och bokade tid för ***** ;)

Sen åkte jag till Ohamn för barngympa, kom i tid för en gång skull, brukar annars komma in med bussen kl.17 så oftast e jag där 17.15 men bara jag får träffa alla barn så blir jag glad, helt sjukt vilken energi dom har och att dom inte e trötta efter en hel dag på dagis.. Liksom titta på mig, helt slut efter en dag med kanske 4 lektioner.. Men just denna dag är längst så jag kan förstå sen åka 7 mil, (fan vad jag gnäller) Bäst av allt var att jag kände inte av knät alls + att jag inte hade något stöd som stabliserade knät.. Men då var jag väldigt uppvärmd så det kan bero på det. ;) hoppas jag kan börja springa i slutet av veckan.. (skiter i om jag fortfarande e förkyld)

Nu ska jag göra kokosbollssmet som jag & syrran ska ha till Bonde söker fru-myset. Hon e bara för snäll och umgås med mig ikväll. Hon kunde lika gärna hängt i Kolberga :D


Puss & jag lovra tt bli bättre på att uppdatera! ;)

Av Felicia Åström - 9 september 2011 17:43

Hej, visst är det helt sjukt?! 3 veckor med den nya klassen eller det nya gänget känns som det vore en evighet.. Vi har redan haft 2 fester ihop, alla är verkligen på samma nivå. Sen finns det ju alltid dom som inte röker, dricker & fester överhuvudtaget.... Men hoppas ni har det kul endån. (:
Igår hade vi Inspark ( nollning ) och vi började dagen med att springa på Ikea för att kolla över allt inför vårt projekt. (Vi har fått i uppdrag att inreda ett rum och vi har 30'000 att röra oss med och allt måste handlas på Ikea.) Sen gick vi till City Gross för att handla inför kvällen och sen drog vi hem till skolan igen. Kl.15.00 var det dax för staggning, så nu är jag en staggnist för all framtid! Efter samlingen i aulan gick vi ut och vi fick ett papper med massa uppdrag.

Ex. Bada i kanelen 200p/person

      Raka av håret på en i klassen inför en av kårens medlemar 5000p

      Köp en pizza 1000p


Så galet kul! (:

Senare på kvällen blev det fest för hela slanten och jag orkade verkligen inte bry mig om buss så jag sov hos min "bror" och tanken vara att gå till skolan rikitgt bakis men jag orkade verkligen inte! Så jag åkte hem och nu har jag suttit här sen lite efter 12. (äckligt trött)

Ska ta en dusch & invänta jossan så vi kan äta sen får vi se vart kvällen tar oss. Utgång imon blir det nog iallafall! :P

Tanken var att tjejerna skulle gått ut i Kalmar ikväll igen men det kom lite iväg så jag fick hoppa de planerna.


Vad tycker ni om den nya designen??


Puss & trevlig helg (:


  jag 6 Lisa hos madde igår! En av tjejrna i klassen.. ;)

Av Felicia Åström - 5 september 2011 21:52

Är galet sjuk. Hostar, nyser, snorar ner allt i min närhet & hostar lite till! ;)

+ att jag försov mig idag så skolan kunde glömma mig! ;)

Men under dagen så har jag bara tänkte på en viss person som jag verkligen inte kan släppa.. Har skrivit om honom i 3 andra inlägg mellan 31 juli och 7 aug. som ni kanske har förstått vid dehär laget så skriver jag aldrig ut namn på de killarna jag går in på mer i detalj och det är för att det inte ska bli en j-la massa prat på stan om vem jag umgås med osv. Självklart skirver jag ut namn på de som bara e kompisar men en del killar e lite mer än kompisar ;)


Ni som känner mig väl vet vem personen är jag tänke berätta om nu.. Vissa vet inte, kanske kommer ni får veta eller så blir det en hemlighet för evigt.

På 6 veckor har vi älskat, bråkat, festat, saknat, skrattat, gråttit men farväl sa vi aldrig. Kommer vi ses igen eller blir det sista gången på fredag (förhoppningsvis) då jag hämtar mina sista saker, kysser dig farväl och stänger dörren till vår framtid som vi kanske skulle spenderat ihop, eller ska du springa och ta tag i min arm och säga att du aldrig tänker släppa mig.. SÄG MIG DET NU! Kan bli så galet tokig på allt detta vimmel.

Är jag ensam om att tycka att detta är så jävla sjuk? Såhär var det;

Jag cyklade till bussen förra veckan super stressad, och vid trafikljuserna kommer du i bilen och jag mitt dumhuvud tittar rak fram och ger dig en riktigt fetdiss.. + att det var första gången på evigheter jag inte tänkte på dig och när jag minst anar det kom du.. Lika så var det förra tisdagen innan barngympan möttes vi nog 4 gånger och jobbigast av allt var att du skulle med ditt barn på gympan som jag är ledare på..
Under den timman du satt på läktarn har jag nog aldrig tyckt gått så långsamt, och så j-la högröd var länge sen jag var i ansiktet..

Vart ska detta sluta? Någon som kan se in i framtiden åt mig?


Gonatt ;) förhoppningsvis skriver jag imon, efter barngympan!

Av Felicia Åström - 1 september 2011 21:23

hej, gud vilken dålig bloggerska jag har varit nu..

Lovade min kompis Lina att blogga varje dag om studentlivet i Kalmar.. Först som nu får jag fingrana ur arslet ;)

Men det går hur bra som helst i Kalmar på Stagnelius. Go klass och sköna lärare. =)

Enda nackdelen är att jag måste gå upp så jävla tidigt.. 3 Dagar i veckan går jag upp kl.5 och får ta en buss kl.06.30 snacka om att vara trött på buss!

Tur är att jag har lätt att somna på ex. buss så jag får oftast 1h sömn på bussen ;D


Hände i helgen?

Utgång blev det i KB med alla ettor och alla nya hockeypöjkar ;D hahah

Den skönaste utgången på länge, fick så mycket sagt som jag nog aldrig hade sagt annars! Tråkigt bara att man var tvungen att ha lite alkohol i sig för att kunna få ur sig de.. Men vafan. (man är som ärligast på fyllan har jag hört)


Händer i helgen?

Klassen har pratat om att ha klasskräftis men problmet är att vi inte vet vart vi ska vara ;) men vi planerar på och tar lokalen sist! :D Så det blir nog inte till helgen. Men det lutar åt en hemma kväll på Stångehamnsvägen! Har inte allt för mycket pengar och spendera.. hahah



Nu duschen & läggdax.. har varit ute hela veckan så det ska bli skönt att få sova mer än 3h ;) haha men jag ångrar inte ett skit ;D


Puss'


Presentation


TJOHOO! Felicia 16, här. Bloggar om mitt liv som innehåller ALLT! Fester, shopping & djupa tankar! Följa gärna med mig på min resa här på bloggen, till våren bär det av 7 mil ifrån hemmastaden (:
Älskar livet!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards